Правила які допоможуть тобі розпочати справи.


Перед тим як розпочати працювати над вирішенням певної задачі наш мозок зациклюється над найскладнішою частиною тобто над тим з чим ми до сих пір не працювали і така робота нам здається дуже складною і ми безвідповідально переключаємо нашу увагу на всі непотрібні речі лише б не займатися необхідною справою. Ми не можемо себе налаштувати на необхідний лад, не вистачає мотивації. Проходить багато часу а наше завдання лежить у чорному ящику і ніяких зсувів по нашій задачі не було.

Початок роботи – це 80% виконаної задачі. Коли ми розпочинаємо працювати в нашому мозку спрацьовує ефект Зейгарник. Він був створений у 20 столітті литовською єврейкою Блумою Зейгарник . Цей ефект полягає в тому що людина краще запам’ятовує перервані дії ніж закінчені. Іншими словами якщо ми розпочали займатися якоюсь справою ми будемо постійно відчувати дискомфорт  та незручності поки не закінчимо. Для прикладу – перегляд телесеріалу. Кожна серія закінчується на самому цікавому місці тим самим примушує нас переглянути наступну серію.

Як себе примусити розпочати? Існує декілька методів:

1.      Правило 5 секунд.
Потрібно порахувати з 5 до 0 і як тільки ви сказали 0 ви розпочинаєте. Напевно ви пам’ятаєте з дитинства як тільки ми рахували  в зворотньому порядку в кінці щось відбувалося, також при запуску ракети проводять зворотній відлік.  Наукою цей метод не доведений але на психологічному рівні він працює.

2.       Ввійти в потік.
Для того щоб розпочати беремо ручку та листок паперу і пишемо 3 пункти  нашої задачі  які не займуть багато часу і після виконання яких ми зможемо залишити роботу. Як правило, якщо людина закінчила роботу над трьома етапами виникає бажання продовжити і закінчити роботу над задачею.

3.     Штучний дедлайн.
Вибираємо людину думка якої для дуже важлива, призначаємо дату презентації вашої роботи для цієї людини, тобто ця дата перетворюється для вас в штучний дедлайн. Важливо щоб ця людина була тією, зустрівшись з якою було б дуже незручно бути непідготовленим.

Розставляйте правильно пріоритети, довіртеся вашу мозку він завжди розставить важливі справи на перше місце.


Активізація творчої діяльності учнів під час освітнього процесу

Одним із важливих питань на яке повинен відповісти кожний педагог сьогодні – це питання активізації пізнавальної діяльності здобувачів ос...